Zisky za streamovanie po prvýkrát predbehli digitálne predaje

Hudobný priemysel práve prechádza dôležitou zmenou a po rokoch si musí osvojiť nový distribučný model. Po vinyloch, CD nosičoch a iTunes nasleduje streamovanie s mesačným predplatným. So vstupom veľkých hráčov ako Apple sa karty na trhu s hudbou v najbližších mesiacoch zrejme poriadne zamiešajú. Aj keď nie všetci sú presvedčení o ziskovosti tohto riešenia, hlavne s ohľadom na “bezplatné služby”: https://www.macblog.sk/…ne-9006.html ako Spotify a YouTube, digitálne predaje aj naďalej klesajú. So zvyšujúcim počtom užívateľov sa však začínajú zvyšovať aj zisky. Warner Music “oznámil”:http://recode.net/…-wants-more/ svoje finančné výsledky za posledný kvartál, v ktorom narástli zisky za streamovanie až o 33 %. Je to vôbec prvýkrát, čo streamovanie predbehlo digitálne predaje u niektorého z veľkých hudobných vydavateľstiev.

Celkové zisky z digitálnej hudby stúpli o 7 %, čo znamená, že predaje v obchodoch ako iTunes sú stále na ústupe. S narastajúcim potenciálom streamovacích platforiem sa však vydavateľstvá čoraz viac snažia zameriavať na platené služby, na rozdiel od bezplatných účtov s reklamami, aké ponúkajú Spotify a YouTube. Podporuje ich v tom okrem iného aj Apple, ktorého vlastná služba bude len pre platiacich zákaznikov, a rovnako aj interpreti ako Taylor Swift, ktorá sa minulý rok Spotify rozhodla bojkotovať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPad Pro (M5)

Apple dnes predstavil nielen čip M5, ale aj nový iPad Pro, ktorý ním disponuje. Dostupný bude už tradične v 11- a 13-palcových konfiguráciách.