Phil Schiller: Apple produkty berieme ako kontinuum

Včera sme písali o exkluzívnom pohľade v ktorom sa novinár Steven Levy pozrel za oponu dizajnového štúdia zodpovedného za nové príslušenstvo pre Mac. Na tému nového iMacu a jeho účelu v portfóliu Apple produktov vyspovedal aj hlavu marketingu, Phila Schillera, ktorý nám priblížil filozofiu za rôznymi kategóriami produktov a dôvod, prečo Macy stále nemajú dotykové ovládanie.

Apple produkty označil ako istú formu kontinua – ich účelom je umožniť používateľovi vykonať čo najviac činností s čo najmenším zariadením predtým, než sa musí presunúť k väčšiemu displeju.

“Hodinky majú za úlohu urobiť čo najviac úkonov na zápästí, tak aby ste nemuseli z vrecka často vyťahovať telefón. Úlohou telefónu je robiť čoraz viac vecí, tak aby ste na ne možno nepotrebovali iPad. iPad by mal byť tak výkonný a užitočný, aby ste už nepotrebovali notebook a účelom notebooku je zas nahradiť desktop.”

“Na čo je teda desktop? Jeho úlohou je zmeniť náš pohľad na to, čo počítač dokáže a robiť veci, ktoré pred tým žiadny počítač nerobil. Pretože ak sa desktop len snaží konkurovať notebooku a byť pritom tenší a ľahší, tak stráca význam.”

Na margo absencie dotykových displejov pri Macoch sa vyjadril, že spoločnosť túto možnosť síce skúmala, no z ergonomického hľadiska pri stolových počítačoch so zafixovanou klávesnicou nejde o najpohodlnejší zážitok. “iOS bol pre multi-touch dizajnovaný už od začiatku” vraví Schiller a dodáva, že pri rozhraniach vytvorených pre ukazovacie zariadenie, ako v prípade OS X, by mal byť multi-touch obmedzený na touchpad a myš.

Schiller taktiež komentoval nedávno predstavené produkty od Microsoftu, ktoré berie ako kompliment: “Je úžasné, že jediný event potvrdil tak veľa toho, čo Apple robí a zároveň nás zobrazil ako zlatý štandard.”

Celé interview určite stojí za prečítanie a nájdete ho ako súčasť rozsiahlejšieho článku na blogu Medium.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

V roku 2024 vytvorilo 77 herných spoločností na Slovensku 83 hier

Slovenský herný priemysel pokračoval aj v roku 2024 v konsolidácií a miernom poklese. V minulom roku dosiahli spoločnosti tvoriace digitálne hry na našom území spoločne obrat 67,85 miliónov EUR. Momentálne na Slovensku pôsobí 77 herných spoločností, ktoré zamestnávajú 982 profesionálov, čo je o 35 menej oproti roku 2023.
pokračovanie článku

Blender je vo vývoji pre iPad Pro

Populárny modelársky nástroj Blender po rokoch konečne mieri na iPad Pro. Vyzerá to teda, že tablet od Apple bude konečne vhodnou voľbou pre 3D grafikov, ktorí sa nechcú obmedzovať iba na počítač.