Phil Schiller: Apple produkty berieme ako kontinuum

Včera sme písali o exkluzívnom pohľade v ktorom sa novinár Steven Levy pozrel za oponu dizajnového štúdia zodpovedného za nové príslušenstvo pre Mac. Na tému nového iMacu a jeho účelu v portfóliu Apple produktov vyspovedal aj hlavu marketingu, Phila Schillera, ktorý nám priblížil filozofiu za rôznymi kategóriami produktov a dôvod, prečo Macy stále nemajú dotykové ovládanie.

Apple produkty označil ako istú formu kontinua – ich účelom je umožniť používateľovi vykonať čo najviac činností s čo najmenším zariadením predtým, než sa musí presunúť k väčšiemu displeju.

“Hodinky majú za úlohu urobiť čo najviac úkonov na zápästí, tak aby ste nemuseli z vrecka často vyťahovať telefón. Úlohou telefónu je robiť čoraz viac vecí, tak aby ste na ne možno nepotrebovali iPad. iPad by mal byť tak výkonný a užitočný, aby ste už nepotrebovali notebook a účelom notebooku je zas nahradiť desktop.”

“Na čo je teda desktop? Jeho úlohou je zmeniť náš pohľad na to, čo počítač dokáže a robiť veci, ktoré pred tým žiadny počítač nerobil. Pretože ak sa desktop len snaží konkurovať notebooku a byť pritom tenší a ľahší, tak stráca význam.”

Na margo absencie dotykových displejov pri Macoch sa vyjadril, že spoločnosť túto možnosť síce skúmala, no z ergonomického hľadiska pri stolových počítačoch so zafixovanou klávesnicou nejde o najpohodlnejší zážitok. “iOS bol pre multi-touch dizajnovaný už od začiatku” vraví Schiller a dodáva, že pri rozhraniach vytvorených pre ukazovacie zariadenie, ako v prípade OS X, by mal byť multi-touch obmedzený na touchpad a myš.

Schiller taktiež komentoval nedávno predstavené produkty od Microsoftu, ktoré berie ako kompliment: “Je úžasné, že jediný event potvrdil tak veľa toho, čo Apple robí a zároveň nás zobrazil ako zlatý štandard.”

Celé interview určite stojí za prečítanie a nájdete ho ako súčasť rozsiahlejšieho článku na blogu Medium.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple Intelligence
pokračovanie článku

Apple pripravuje generačný skok v označení svojho softvéru

Apple v minulosti využíval rímsku číslicu "X" nielen na oslavu jubilejnej iterácie svojho produktu, ale zároveň takáto verzia priniesla zásadné zmeny. Stačí si spomenúť nielen na iPhone X, ale aj na Mac OS X alebo profesionálny softvér Final Cut Pro X a Logic Pro X. S blížiacim sa 20. výročím iPhonu sa spoločnosť chystá na ďalšiu zásadnú zmenu v označovaní svojich produktov.
pokračovanie článku

iPhone 17 Air bude najtenší mobil od Apple, obdrží externú batériu

Zdá sa, že štvrtý variant iPhonu je prekliaty. Dve generácie mini modelov mali len nízku popularitu, a za nimi nasledujúce modely Plus mali údajne ešte nižšiu popularitu. Firma tak po troch generáciách plánuje vyradiť z portfólia aj tieto a na miesto "štvorky" nastúpi iPhone 17 Air.
pokračovanie článku

Apple vyvíja novú verziu Xcode s Claude AI

Apple v súčasnosti robí všetko preto, aby dobehol zvyšok technologického segmentu v oblasti umelej inteligencie. Keďže sa však firma nemôže spoliehať na terajšiu podobu Siri a Apple Intelligence, musí spolupracovať s inými firmami.