fbpx

Zaruka Apple 1 rok vs. 2 roky predajca

22. marca 2007 o 11:19 Pomoc: hardware DoNaLd

DoNaLd

0
  • 22. marca 2007 o 11:19

Zaujimala by ma velmi jedna vec, uz len z pohladu zakona o spotrebitelovi. Ako prebieha reklamacia, pokial mam zakupeny HW od Apple, na ktory Apple daval len 1 rok zaruku ale predajca mi dal standartnu zaruku 2 roky, ktora je v EU zo zakona ? Ako sa riesia taketo reklamacie po 1 roku ? Ma niekto realnu skusenost ? Lebo do teraz, behom 1. roku som svoj HW doniesol do ktoreho kolvek autorizovaneho servisneho strediska pre Apple, tam si vyhladali informacie o mojom HW v Databaze a chybu odstranili bez problemov.
Rad by som vedel, na co sa mam pripravit :)

  • 22. marca 2007 o 18:28

ako? …. lebo apple ma standartnu zaruku pre eu 2 roky co musi mat to je zo zakona …. a u kazdeho autorizovaneho pradajcu na v EU je 2 roky ….. ale ako pravnicka osoba si mozes kupit v eu aj s 1 ročnou zarukov …. cize zhrnutie

spotrebitel fyzicka osoba ma v EU vzdy 2 roky (autorizovany predajca ti nesmie predat 1.r lebo tym porusuje zakon)
spotrebitel pravnicka osoba ma v Eu na vyber 2 roky standart ale moze si odpocitat 1 rok co pri MBP je cca 6600 korun

DoNaLd

0
  • 22. marca 2007 o 19:00

No tomu moc neverim .. cez vikend idem do jedneho Apple servisu a tam sa presne opytam, ako to je s tou zarukou, lebo sa mi to nezda. Potom dam vediet, co sa mi podarilo zistit.

  • 22. marca 2007 o 20:07

ako skus ist na http://www.apple.sk a nieco si akoze kupit …. „samozrejme po krok priamo kupit)))“

DoNaLd

0
  • 22. marca 2007 o 20:15

na takych strankach zasadne nenakupujem :) .. aspon zatial, kym nebude mat pobocku Apple v strednej europe

  • 22. marca 2007 o 22:27

ako islo o tu zaruku nie o to ci tam kupujes ci nie? hadam ……. a je to vlastne official stranka apple.com pre slovensko islo len o info.

ale stou rocnou zarukov pre PO je to urcite tak ako som vravel lebo ja som to vyuzil tak ….. ako PO som si kupil MBP lacnejsi o jeden rok zaruky.

DoNaLd

0
  • 26. marca 2007 o 10:04

Takze mam nove info, ako to asi bude. Budem hovorit o svojom pripade, nakolko sa to nemusi tykat kazdeho. Mam kupeny notas od CDS (cize od IMC Czech Republic, t.z. IMC z Francuzska), ktory nakupuje veskery HW od Apple bez zaruky a zabezpecuje si zarucny servis sam na svoje naklady. To znamena, ze IMC zabezpecuje zarucny servis podla vzoru zarucnej doby od Apple. Cize kopiruje ten system, ze bud ma zakaznik standardne na svoj Apple HW 1 rok zaruky, pokial si nezaplati 3 roky. Pocas tejto zaruky by mal byt HW opraveny „bez problemov“ v akom kolvek servise Apple na uzemi EU. Upozornujem !!! LEN NA UZEMI EU !!! (V USA by som nepochodil, pretoze v databaze o mojom HW je poznamka: PREDANE BEZ ZARUKY !! aspon ja to tam mam zapisane) V pripade, ze si zakaznik nezakupi rozsirenu zaruku „akoze od Apple“, tak druhy rok, po „klasickom 1 roku Apple zaruky“, to zacina byt zaujimave. V autorizovanych servisoch v Rakusku alebo v Nemecku vam to odmietnu opravit v ramci druheho roku zaruky. V CR/SR vam to sice musia podla zakonov EU vziat, ale je velmi otazne, ako to opravia :)) .. a tu moze nastat kamen urazu. (Je nutne upozornit, ze IMC vracia urcite percento z predaja kazdemu autorizovanemu servisu, ako pripadne naklady na reklamaciu.) Zodpovedny servis vam pocas druheho roku po zakupeny HW pri reklamacii pouzije tie prachy na nakupenie vadnej suciastky a vymeni vam ju za novu … hm .. to by bolo super, keby to fungovalo vsade takto .. lenze ako dobre vieme, ludia su vynaliezavi a spekulanti .. a nie je to vzdy takto … dokoncenie inej alternativy, ako moze prebiehat zarucna oprava pocas druheho roku zaruky u nezodpovednych servisoch, necham na predstavivosti kazdeho sudruha :)
Nebudem tu nikoho obvinovat, ziadnu firmu, ziadneho predajcu ani ziaden servis .. nemam na to pravo ani dostatocne dokazy .. len sa snazim informovat ludi, ze nie vsetko co sa ligoce, je zlato.
Btw. Dostal som tak isto info, ze by sa toto malo zmenit a servisne strediska by mali byt platene od servisneho zasahu, coz by mala byt idealny stav, ale ako vieme, nic nie je idealne, vsetko ma svoje vyhody a nevyhody (ako poznam SR/CR naturu ludi, tak spekulanti a podnikavci aj z tohoto systemu vytazia pre seba co najviac a zakaznik bude zase tam, kde bol). Ale urcite by to bol aspon malicky krok dopredu. Otazne je, kedy tato zmena ma nastat.

  • 26. marca 2007 o 11:56

Vážení páni! Už som to niekoľkokrát aj na tomto fóre písal. Celosvetová záruka na Apple je 12 mesiacov. Iné krajiny EU nie sú výnimkov. Dve výnimky však poznám a sú to ČR a SR. Tam je zo zákona záruka pri spotrebiteľskom predaji 24 mesiacov. Ak o tom pochybujete (12 mesiacov v EU) pozrite sa na stránky jednotlivých Apple Store v Európe. Skúste napríklad Rakúsko, Nemecko, Francúzsko či Veľkú Britániu alebo Írsko. Všade nájdete vo všeobecných podmienkach nasledovné vety (ako príklad uvádzam rakúsky AppleStore – celé podmienky nájdete na tejto linke: http://store.apple.com/Catalog/at/Images/salespolicies_consumer.html#Anchor-10-44867). Tu je výňatok:

10. Herstellergarantie

10.1 Alle von Apple bezogenen Hardwareprodukte sind mit einer einjährigen beschränkten Herstellergarantie gegen Schäden bei Material und Ausführung versehen. Die …

Pre slabších nemčinárov maličký preklad … všetky hardvérové produkty od Apple sú vybavené jednoročnou obmedzenou zárukou proti škodám na vyhotovení a na materiále. …

Povera, že vo všetkých krajinách EU je záruka 24 mesiacov pochádza zo slovenských médií, nie je však pravdivá.
Toľko k tejto téme z môjho pera už naozaj všetko.

Čo sa týka medzinárodnej záruky – produkty, ktoré sú kúpené na Slovensku z legálneho a autorizovaného zdroja sú chránené globálnou zárukou aj v zahraničí. Bolo to tak aj v minulosti, ale teraz je to modernizované a transparentnejšie. Pokiaľ sa v zahraničí vyskytnete v problémoch s počítačom a narazíte na neochotu v servise, kontaktujte svojho predajcu.

DoNaLd

0
  • 26. marca 2007 o 12:16

Fajn a ako si mam potom vysvetlit informaciu, ze k mojmu notebooku sa v GSX databaze vztahuje informacia:
Coverage Status:
Out Of Warranty (No Coverage)*
Estimated Purchase Date:
19-03-06
Purchased In:
Hungary
(IMC Warranty Only)

a kupoval som ho o mesiac neskor…

  • 26. marca 2007 o 13:46

Re: DoNaLd

Ako dolezitu informaciu chcem uviest ze informacny portal GSX je urceny len pre potreby certifikovanych servisnych technikov a partnerov firmy Apple a informacie v nom uvedene nie su verejne. Sluzia pre lepsiu identifikaciu servisovanych zariadeni a posudzovani zarucnych terminov.
Co sa tyka informacie ohladom zverejnenej informacie je pre normalneho vyskoleneho servisneho technika zrejme ze:
Zariadenie bolo predane PO 19-3-2006. Apple tu neeviduje skutocne datumy predaja, len predpokladane terminy vyskladnenia predajcom (vynimku ma AppleStore, ale aj tam som sa stretol s diferenciou niekolkych dni).
Pre posudenie zaruky treba v kazdom pripade predlozit – Doklad o nadobudnuti a pokial neobsahuje seriove cislo zariadenia aj Zarucny list. (Toto aj Apple odporuca ako postup pre odhalovanie odcudzenych zariadeni).
Pre zaruku je dolezity skutocny dokladovatelny datum predaja. Tiez su tieto doklady potrebne nato aby bola oprava do nich vyznacena.
Co sa tyka dalsej informacie:
Uvadza sa stat kde je distribucne stredisko (tzv. prve dvere od Apple) a informacia o trvani a type zaruky.
Servisny technik na zaklade tychto informacii uz vie co robit. Napriklad ak ste inde vo svete, tak si v pripade vyssie uvednej zaruky ma najprv zistit zavadu a ak je zarucneho charakteru vyziada od Apple pre tento pripad potrebne nahradne diely. Apple plati pracu aj nahradne diely, zakaznikovi nema byt nic uctovane.
Ak to nahodou technik v zahranici nevie (a su aj take pripady) staci skontaktovat servis alebo predajcu v krajine zakupenia a ti to uz vybavia (resp. vysvetlia spravny postup).

Dalej co sa tyka druheho roku zaruky (preto je tam aj IMC Warr…) – je to specialita CR a SR, pokial nemate v EU zakupeny AppleCare alebo ProCare mate len 12-mesacnu zaruku. Apple tiez neriesi druhy rok zaruky v ramci EU (pokial sa Vam pokazi v druhom roku zaruky – oprava sa da narokovat u predajcu alebo servisneho strediska v krajine zakupenia).

Dufam ze toto vysvetlenie staci, i ked ma zaujima ako sa da dostat k autorizovanemu servisnemu portalu a informaciam na nom uvedenym inak ako cez servisne stredisko (a tam uz vedia informacie vysvetlit).

S pozdravom

Milan Smolik
SWP
Apple Service Provider

  • 26. marca 2007 o 14:02

Este k uvedenym informaciam.

Odporucam ctenym citatelom nebrat ohlad na informacie uvedene pod znackou „DoNaLd“ lebo co sa tyka servisnej praxe su NEPRAVDIVE.
Tiez argumentovat zakonami EU (?) je prinajmenej cudne lebo EU ziadne zakony nevydava (to si riesi viac alebo menej uspesne kazdy stat sam ).

Milan Smolik
SWP
Apple Service Provider

DoNaLd

0
  • 26. marca 2007 o 14:16

To Milan Smolik:

Dakujem Vam za detailnejsie vysvetlenie ale zaujimalo by ma, kto potom plati/doplaca na „zarucne“ opravy v ramci druheho roku zaruky ? Predajca ? Servisne stredisko ? A je druha vec, ci ta vadna suciastka bude vymenena za novu, alebo za nejaku, ktoru ma servisne stredisko na sklade z nejakeho ineho pocitaca ? Alebo sa vsetky reklamovane suciastky vratia naspat do firmy Apple, ale potom musi ten obchodnik nejak zabezpecit obklukou novu suciastku do pc-cka. Dajme tomu takou metodou, ze si vyhliadne nejakeho zakaznika, ktory ma este 1. rok zaruky, urobi na jeho seriove cislo objednavku vadnej suciastky a namontuje to zakaznikovi, ktory ma uz len druhy rok zaruky ? Priklad, ako sa to mohlo PRAVDEPODOBNE .. podotykam, pravdepodobne stat v mojom pripade, kde mam v servisnych zaznamoch uvedenu vymenu ventylatoru, ktora nikdy nebola na mojom pc vykonana ?

A odkial beriem tieto informacia, to si s dovolenim necham pre seba. Je to postavene na dovere a pristupu k zakaznikovi a nerad by som to menil. Okrem toho, tieto informacie by kazdopadne mali byt pristupne aj normalnym zakaznikom, aby videli, co sa s ich „zelezom“ dialo. Nechapem, preco su tieto informacie utajene ? Alebo je na to vazny dovod, je nieco nutne tajit pred zakaznikom ?
To je presne ten isty pristup, ked chceme zistit vo svojej zdravotnej poistovni, ake ukony nam nase zdravotnictvo nauctovalo, ktore boli hradene z nasej poistky.

A rad by som dodal, ze z pohladu zakaznika, ked si uz clovek plati nadstandardne ceny za Apple vyrobky a nie su to male ciastky, tak by urcite ocakaval za to aj trosku ine sluzby. Ja viem, ze sa tu snazite obhajovat zaujem firmy Apple a urcite je to spravne, ale jedna vec je teoria, ako by to malo byt a druha vec je prax. Cest vynimkam !

DoNaLd

0
  • 26. marca 2007 o 14:34

Uuuups, ta posledna poznamka od pana Smolika ma trosku zarazila. Vy ste to nejak zobrali moc z hurta, ja sa tu snazim diskutovat o realite a normalne respektujem vase argumenty a toto som teraz nepochopil ?
Mam teraz taky pocit, ako keby som pichol do osieho hniezda ? Alebo si to beriete moc osobne ? Ja som nijak nekonkretizoval vas, ani vasu firmu. Btw. aa ani nepoznam situaciu servisu na SR, len v CR a tu to fakt nie je ruzove a je vela nespokojnych zakaznikov. Takze ak mate pocit, ze sa Vas to nejak osobne dotklo, ok .. staci povedat, ale ja som mal pocit, ze tu disktujeme.
Pardon !
(Teraz sa tu citim ako rebel a vyvrhel, ktory sa za kazdu cenu snazi nieco dokazat a poukazovat len na spatne veci a pritom to je uplne inac.)

  • 26. marca 2007 o 14:57

Re: DoNaLd

Co sa tyka „doplacania“, to vobec nie je dolezite kto doplaca.
Pre nase servisne stredisko je dolezite ze potrebnu suciastku a pracu mu Apple (resp. jeho zastupenie IMC) preplati ci v prvom roku zaruky alebo ked je rozsirena zaruka aj v druhom roku. Toto zaroven vyvracia myty ohladom „vykazovania“ oprav na ine zariadenia.
Po prve, ten kto tvrdi ze to v systeme GSX videl ze bol na neho vykazany diel klame.
Po druhe, servisne stredisko takymto spravanim riskuje svoj servisny statut.

Dost dobre nechapem paralelu so zdravotnou poistovnou. Poprosil by som nejaky priklad z oblasti napriklad automobiloveho priemyslu alebo ciernej techniky.

Co sa tyka „Nadstandartnych“ cien pocitacov Apple – s tym osobne hlboko nesuhlasim lebo ceny su prudko konkurencne v spolocnosti znackovych pocitacov.

Milan Smolik
SWP
Apple Service Provide

  • 26. marca 2007 o 15:10

Re: DoNaLd

Vazeny pan,

vzhladom k tomu ze uz viac ako 15 rokov sa venujem servisu pocitacov Apple Computer citim potrebu reagovat pokial narazim na informacie ktore sa podla mojich znalosti nezakladaju na pravde alebo su zle interpetovane.

Pokial nie ste spokojny so servisom odporucam Vam stazovat si u veduceho servisneho technika a ak nepochodite tak priamo u zastupenia Apple (Czech Data System).
Poznate to pravidlo – Ak ste spokojny povedzte to inym ak ste nespokojny povedzte to nam.
Naopak to nefunguje moc dobre. Je dobre pre servisne strediska mat priamu spatnu vazbu od zakaznikov.

Vase prispevky necitim ani osobne ani ako problem servisnych stredisk, ale snazim sa ich vysvetlit a dat na spravnu mieru (co v pripade viacerych argumentov ide velmi „ztuha“).
Verim ze ak ste mali nejaku neprijemnu skusenost so servisom uz sa nebude opakovt.

Milan Smolik
SWP
Apple Service Provider

DoNaLd

0
  • 26. marca 2007 o 15:30

Vazeny pan Smolik,

myslim si, ze ste elegantne ukoncili tuto diskusiu a som rad, ze ste sa nenechali emocionalne uniest a urcite respektujem Vasu dlhodobu prax a skusenosti.
Ale ci su uz moje informacie zle interpretovane alebo spravne, je pre niekoho jasne, pre niekoho nie. Ale mozno Vas prekvapim, ja nemam ani jednu spatnu skusenost s Apple servisom (az na ten neopravnene zaevidovanu vymenu ventilatoru, za ktorym si budem stat) a to vdaka tomu, ze sa snazim servisovat svoj HW na spravnom mieste.

  • 26. marca 2007 o 15:46

Diskusia bola po vyrieseni problemu uzatvorena. MacBlog tuto temu este v specialnom clanku zhrnie a objasni informaciami od p. Kluvanka (SWP).

Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.

Inzercia

Partneri

Vyhľadávanie
Booking.com
Booking.com
Booking.com

Send this to a friend