Samsung využíva súdne spory v marketingu na Galaxy Tab

iPad | Tomáš Beleš, 16. December 2011

Samsung Logo

V súdnych sporoch medzi špičkami technologických firiem má už málokto prehľad. Zaujímavý krok však zvolil Samsung, ktorý podľa Applu len kopíruje dizajn a inovácie od nich. Minimálne najnovšia reklamná kampaň Samsungu je vskutku originálna. So slovami „The tablet Apple tried to stop. It's time to Tab.“ využíva rozruch okolo súdnych sporov v prospech svojho tabletu, ktorého predaj bol dočasne v Austrálii zakázaný, no po odvolaní pôvodného rozhodnutia sa opäť vrátil do výkladov obchodov. Prvé odvolanie Applu nebolo úspešné a súd bude zasadať opäť budúci rok.

Galaxy Tab 10.1 reklama

Galaxy Tab má vďaka Applu množstvo reklamy zadarmo. Zdroj: Engadget.com

Podtext reklamy je jasný. Ak sa Apple snaží tak zúfalo predaj tohto tabletu zakázať, asi na ňom niečo bude. Isté je, že Samsung pritiahol vďaka súdnym sporom na svoj tablet obrovskú mediálnu pozornosť. Zaujal by Galaxy Tab toľkých ľudí, aj keby žiadne spory neboli?

O svoje názory sa s ostatnými môžete podeliť v diskusii pod článkom.

---
16.12.2011 o 08:00

nemám ani apple ani smasung, no ak by som sa rozhodoval čo z týchto dvoch kúpiť, tak určite nie výrobok, ktorého predstavitelia nemali dostatočnú fantáziu vymyslieť niečo vlastné, tak urobili na prví pohľad na vlas rovnaký produkt. Ešte aj s krabicou v ktorej je zabalený :D z tohto dôvodu jednoznačne apple. inak sa divím applu že si vôbec dá námahu sa súdiť s takýmito chudákmi

16.12.2011 o 08:00

Tablet nech si nechajú ale za marketing fakt rešpekt. :)

16.12.2011 o 10:02

zacinam si uz mysliet ze apple so samsungom maju zmluvu kde sa ich zisky delia, ved nie kazdy moze Apple produkty a tak si „just“ kupi ine, teda samsung, a potom sa pekne rozdelia 70–30% alebo 80–20%, marketing by to bol perfektny, kazdy predsa sleduje sudne spory, a tak nejaka dodatocna reklama nieje az taka nakladna….

16.12.2011 o 16:56

Súhlasím s tým, že Samsung v poslednej dobe marketingovo valcuje, čo sa dá. Každopádne som toho názoru, že ópia ostane vždy iba kópiou, nakoľko nie je schopná nikdy obsiahnúť „dušu“ myšlienku vynálezu.

16.12.2011 o 18:20

Tá ázijská logika mi uniká. To už potom môže aj výrobca ADIDOSU tvrdiť že má super veci, okopčené v Nemecku :-) A musia byť super, lebo ADIDAS sa ich snaží likvidovať… :-D

16.12.2011 o 19:28

Od Applu mam vela zariadeni, ale vyskusal som Samsung Galaxy Tab a je naozaj dobry. Ci uz myslienku ukradol, alebo nie, dotiahli to do velmi dobreho konca. Nemyslim si, ze jeto podobne, ako s napr. Adidas, preto ze vyrobcovia, ktori sa ich snazia kopirovat nerobia tak kvalitne kopie, kde v pripade Samsungu ide naozaj o dobry vyrobok. Navyse ma ovela viac moznosti, ako obmedzeny Apple. Zakazdym, ked si chcem zapnut Bluetooth, alebo Wifi, musim urobit vela krokov, aby som sa k tomu dostal, ved je to na hlavu postavene. Aplikacie pre Android su lacnejsie skoro o polovicu. Myslim, ze z pohladu spotrebitela je to dobre, iba silna konkurencia donuti Apple k znizeniu cien, ako zariadeni, tak aj aplikacii. Aby to niekto nechapal, ze som zastancom Samsungu, naopak som Apple positiv, len ma uz zacina „srat“ namyslenost a suverenita Applu :-D

16.12.2011 o 23:31

Pat teraz kecas keby ze mas od applu vela zariadeny nikdy by si nenapisal taku hlupost ze samsung to dotiahol do konca….a android market nema nizsie ceny a navise svoj android market tak nektroluju postahujes bludy za penaize….….

16.12.2011 o 23:41

nehovorím o kvalite výrobku, použil som nadsádzku. netvrdím že Samsung robí zlé veci. v tomto konkrétnom prípade je to ale smiešne. Samsung je gigantická firma a teda nechápem, prečo si sama vybrala cestu plagiátorstva. nechce sa mi veriť, že ich marketingovou stratégiou je, že sa o ich výrobku bude hovoriť len súvislosti s okopírovaným dizajnom. mňa, ako potencionálneho zákazníka takýto ťah odpudzuje. a k Applu… kupujem si ich výrobky od revolúcie, nechápem tie nekonečné reči, že Apple je drahý, že konkurencia prináša niečo lepšie a lacnejšie… však každý nech si kúpi čo chce. ak v Apple vedia spraviť zo svojich výrobkov kultovú záležitosť, za ktorú sú ľudia ochotní zaplatiť majland, tak to je skutočný marketing.

16.12.2011 o 23:54

a ak ti ide o lepší priklad, pripájam. firma Louis Vuitton zistila, že v Číne sa vyrábajú LV fake v niekoľkých kategóriach. ich 2000 eurový výrobok kúpiš za 10 eur a je rozpoznateľný okamžite aj lajkovi, na opačnej strane sú ale dokonalé kópie z identických koží, z kráv, ktoré nie sú popichané komármi rovnako ako tie francúzske, používajú identické materiály z hada, krokodíla a neviem z čoho, šijú to rovnako ručne najväčší machri. ich výrobok stojí 300 eur. myslíš, že treba nadávať Vuittonovi, že je drahý, alebo že by nemal útočiť na tieto plagiátorské fabriky ?

18.12.2011 o 11:40

Pat… ja v iPade2, ani v iPhone4 nestracvam na zapnutie WIFI ani sekundu a nerobim ani jediny zbytzocny krok… nechapem preco ty ano ;-)… mam ho jednoducho zapnuty stale… :-))) o Bluetooth-e pisat nejdem, lebo uz som aj zabudol k comu by asi tak vlastne mal sluzit ;-)

23.12.2011 o 13:57

RomanXXII tak to potom nabijas baterku asi kazdy den…



MacBlog.sk je elektronické médium a súkromným priestorom, kde vám poskytovateľ
umožňuje odoslať komentár k článku. Váš komentár nemusí byť zaručene uverejnený.





TOPlist