Problémy s MacBookom

Domov Diskusné Fóra Pomoc: hardware Problémy s MacBookom

Zobrazujú sa 3 príspevky - 1 až 3 (z celkového počtu 3)
  • Autor
    Príspevky
  • #102290
    tomas45
    Účastník (Participant)

    Zdravím, potreboval by som radu aj keď mám asi problém, ktorý sa pravdepodobne ešte nikomu nestal… A je ich hneď niekoľko. Skúsim to popísať:

    Všetko začalo zlyhaním USB portu na mojom MacBooku Pro late 2013. Používam docela kvalitnú a drahú hernú myš s ktorou som na žiadnom PC predtým nemal problémy. Z ničoho nič mi zrazu na macu vyhodilo hlášku typu “USB port ktorý používa moc veľa energie bol vypnutý. Pre obnovenie USB portov, odpojte všetky USB zariadenia.” Presne to som spravil ale USB ďalej nefungovalo ani po reštarte a resetovani SMC. Čo by ešte nebolo tak katastrofálne ale zistil som, že sa mi odvtedy začala asi 2x rýchlejšie vybíjať baterka a Macbook sa neprirodzene prehrieval pri každej činnosti. Dokonca v režimu spánku mi cez noc zmizlo 30% baterky a MAC bol ráno teplý napriek tomu, že som mal zavreté všetky aplikácie a nič nerobil. Po otvorení na mna zase vybehla rovnaká hláška aby som odpojil všetky pripojené USB, pretože spotrebujú príliš veľa energie aj keď k nemu nebolo pripojené nič. Toto sa mi stalo 2x posebe, tak som sa rozhodol ísť sa nato spýtať do Apple predajne. V ten deň bol môj MAC cely deň horúci aj keď som ho od rana čo som ho vypojil z nabíjačky poriadne ani neotvoril. Tam mi predávajúci povedal že s niečim takým sa ešte nestretol ale mysli si že je chyba v software, tak, že mám skúsiť restore. Prišiel som teda domov, spravil zálohu a išiel som do toho… Pri preinštalovani mi to vyhodilo zopárkrát nejaký zvláštny error, že nieje možné nainštalovať osx. a mám to skúsiť znovu po reštarte …úspešne sa to podarilo preinštalovat až po treťom reštarte.. Nakoniec som teda išiel nahrať spať zálohu cez tíme machine a už to vyzeralo sľubne keď mi zrazu vyskočil nejaký další error ohľadom základného disku a od tej doby nieje možné dostať sa vôbec ani do systému.. Ostal som zaseknutý v menu s preinštalovanim/nahraním zálohy a pri pokuse o reinstal/restore backup mi vôbec nedá na vyber vybrať hlavný ssd disk ako destináciu. Vôbec ho tam nevidím aj keď v menu disk utility je a tvári sa online a je prázdny …disk verify OK, repair OK ale na disk sa nedá nahrat systém…
    Na druhy deň som bol znovu v Apple store a povedali mi, že to je akurát na servis. Bol so ho teda reklamovať v alze, kde som ho pred 4 mesiacmi kúpil ale keď som čítal ich záručné podmienky, tak mam teraz docela obavy aby si nevymysleli, že je to všetko moja chyba a zamietli mi záruku. Obzvlášť keď som o takomto probléme nikde nič nenašiel

    Asi blbá otázka ale mali ste s niečim takým uz niekedy skúsenost?

    #393756
    mk01
    Účastník (Participant)

    @tomas45

    odnes to priamo do servisneho strediska. alza je tu zbytocny medzi kus. a z mojej skusenosti tam technici z ludi kapustu nerobia (myslim servis pre Apple) – nakoniec nie je to ich problem, ale Applu. A apple zatial tiez nepotrebuje “zarabat” na zamietnutych reklamaciach.

    (s mojim prvym Macom som isiel do CAN na niekolko mesiacov. pri probleme som zasiel do lokalneho applu a nemali jednu divnu otazku. pozreli Late-2010 (vtedy bol cca may-2011), v systeme tukli SN – na kazdy kus AppleHW opustajuci ich siet (napriklad do lokalneho velkoskladu) maju k tomu datum – cize mali SVK model, SVK distribucia Dec 2012 – nechceli ani doklad o kupe. iba si prefotili moje viza na 6 mesiacov a bolo. o par dni mi ho vratili opraveny).

    je pravda ze u nas to nie je napriamo, ale ten servis zije iba z vykonov ktore pre Apple urobi a v ich mene. nedavaju do obehu svoje aktiva s rizikom neskorsieho neuznania vyrobcom.
    (to je jedno z mala vyhod kupovat HW/sluzbu od “integrovaneho” dodavatela ktory garantuje cely supply chain. aby to nebol na oko iba Apple, DELL v tomto smere riesi veci rovnako, dokonca technik CHODI DOMOV k zakaznikovi – a rovno pride so vsetkymi nahradnymi dielmi k danemu HW cize nech je problem cokolvek, nchodi dva krat).

    #393797
    tomas45
    Účastník (Participant)

    Ďakujem za odpoveď. ja som mal len strach, že som niečo pokazil tým reinstalom koli čomu by mi to nemuseli uznať… ale keby niečo, tak to pôjdem dať do ccc

Zobrazujú sa 3 príspevky - 1 až 3 (z celkového počtu 3)
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.