Tri funkcie, ktoré vám pomôžu šetriť úložným priestorom v iOS 9

Veľmi zaujímavou súčasťou pripravovaného iOS 9, ktorá nedostala veľa priestoru počas WWDC keynote, sú nové funkcie, ktoré umožnia stiahnutým aplikáciám zaberať omnoho menej miesta na iOS zariadení. Po rokoch zväčšovania displejov a ich rozlíšení a tiež predstavení univerzálnych aplikácií pre iPad narástlo aj množstvo priestoru, ktorý si odhryznú z pamäte. Každá aplikácia na App Store totiž obsahuje kód pre všetky podporované zariadenia, od starých 3 a pol palcových iPhonov až po veľké displeje iPhonu 6, iPad s, aj bez retina rozlíšenia a v neposlednom rade aj dve architektúry procesorov – 32 a 64 bitov. Veľkosť niektorých aplikácií sa začína prejavovať ako problém, hlavne v prípade zariadení s nižšou 8GB a 16GB pamäťou, ktoré má Apple ešte stále vo svojej ponuke. Potom sú tu stále modely z roku 2011, ktoré tiež dostanú najnovší update. iOS 9 preto prináša nové technológie pod spoločným názvom App Thinning (stenšovanie aplikácií). Server Ars Technica sa na ne pozrel pod lupou.

App Slicing rozdelí obsah aplikácie a vyberie len ten potrebný pre vaše zariadenie. Zdroj: Ars TechnicaNajvýz­namnejšou je jednoznačne App Slicing, ktorý automaticky rozpozná vaše zariadenie a z App Storu stiahne len potrebné súčasti aplikácie. Povedzme, že máte iPhone 5c a  vaše zariadenie nepodporuje 64-bitový kód a väčšie rozlíšenie nových displejov. App Slicing vyberie len podporovaný obsah a pomôže tak zmenšiť veľkosť aplikácie až o tretinu. Táto funkcia je taktiež veľmi jednoduchá na implementovanie, takže by ju mala čoskoro podporovať väčšina vývojárov. Pri nepodporovaných aplikáciach však príde vhod Bitcode, ktorý skompiluje kód aplikácie až priamo pred jej stiahnutím a umožní tak niektoré súčasti App Slicing, ako napríklad oddelenie 32 a 64-bitového kódu. S príchodom iOS 9 budú mať vývojári taktiež po prvýkrát možnosť zrušiť podporu pre staršie, 32-bitové zariadenia.

App Thinning graf

iOS 9 pomôže výrazne znížiť veľkosť univerzálnych aplikácií. Zdroj: Ars Technica

Poslednou novinkou je On-Demand Resources. Ten zníži veľkosť aplikácií vynechaním niektorých súčastí – napríklad levelov v hrách. Tie sa stiahnu automaticky až keď bude nutné, zároveň sa pritom zmažú tie staršie, ktoré teoreticky netreba. Táto technológia však môže spôsobovať potenciálne problémy pri absencii internetového pripojenia, ako napríklad vo vlaku, či v lietadle. Masívnou zmenou prešla taktiež aj veľkosť samotného systému, ktorý bude po novom pri OTA (over the air) aktualizácii vyžadovať len 1.3GB voľného miesta. V porovnaní s 4.6GB v predošlom iOS 8, ktorý pri vydaní znášal vlnu kritiky od majiteľov 8GB a 16GB zariadení.

komentáre
  1. App Slicing je urcite skvela funkcia. Taktiez by mohli pridat aj moznost zmazat cache pre konkretne aplikacie. Napr. Facebook pocas pouzivania postupne uklada rozne blbosti a po chvilke ma 300 MB uplne zbytocne. A neexistuje ina moznost sa toho zbavit nez odinstalovat celu aplikaciu a stiahnut ju nanovo.

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
WWDC 24
pokračovanie článku

Apple ohlásil WWDC 2024!

Ukazuje sa, že úniky spojené s informáciami zo sveta Applu majú niečo do seba. Nedošlo však k ohláseniu nových iPadov, ale tohtoročnej konferencie WWDC '24.