Nové Safari v iOS 9 podporuje rozšírenia na blokovanie reklám

Ďalšou prekvapivou zmenou, ktorá nestihla byť prezentovaná na pondelkovej keynote, je podpora pre rozšírenia na blokovanie webového obsahu v mobilnom Safari. Apple týmto prakticky umožnil vývojárom vytvárať AdBlock rozšírenia a s príchodom iOS 9 ich aj distribuovať cez App Store. Apple bude po novom vyžadovať vývojárské konto s cenou 100 dolárov ročne aj pri tvorbe rozšírení na Safari v OS X El Capitan. Safari 9 pre OS X bude síce aj naďalej podporovať nepodpísané rozšírenia, nebudú však môcť byť umiestnené v pripravovanej galérii rozšírení na stránkach Applu.

Nečakaný prídavok do Safari ide ruka v ruke aj s novou aplikáciou News, ktorú Apple popri iOS 9 predstavil. News bude zhromažďovať obsah od popredných svetových publikácií, pričom zisky bude generovať reklamami cez vstavanú platformu iAd. Blokovanie reklám môže byť potenciálnym spôsobom, ako prilákať čo najviac webových publikácií do novej aplikácie a súčasne tak aj vyhovieť zákazníkom. Taktiež môže ísť aj o ofenzívu voči konkurenčnému Googlu, ktorý väčšinu svojich ziskov generuje skrz reklamy na mobilných zariadeniach – vo veľkej väčšine práve iOS. Android napriek svojej otvorenosti blokovanie reklám natívne nepodporuje a aplikácie tretích strán, napríklad AdBlock Plus, zas neponúkajú takú funkcionalitu ako riešenie od Applu.

Zdroj: The Verge

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
WWDC 24
pokračovanie článku

Apple ohlásil WWDC 2024!

Ukazuje sa, že úniky spojené s informáciami zo sveta Applu majú niečo do seba. Nedošlo však k ohláseniu nových iPadov, ale tohtoročnej konferencie WWDC '24.