iPhone 6 Plus predstavuje takmer polovicu predaných phabletov

Apple čelil dlhé roky kritike za to, že na rozdiel od konkurencie nezväčšuje uhlopriečku iPhonu. Pri predstavení iPhonu 6 sa rozhodol vyhovieť všetkým. Fanúšikom iPhonu ovládateľného jednoducho jednou rukou ponúka iPhone 5s, zlatá stredná cesta je iPhone 6 a fanúšikov phabletov, teda akýchsi hybridov medzi smartfónmi a tabletmi, uspokojí iPhone 6 Plus. Podľa najnovšieho prieskumu sa modelu 6 Plus v USA vo svojom segmente darí. V období od júla do októbra zabral iPhone 6 Plus až 41 % trhu s telefónmi, ktoré majú displej s uhlopriečkou 5,5″ a viac. Celkovo phablety predstavujú približne desatinu z predaných smartfónov, v rovnakom období minulého roku to boli len 2 %. Väčší displej bol rozhodujúcim parametrom pri nákupe iPhonu 6 Plus až pre 58 % opýtaných. Druhým najčastejším dôvodom bolo rýchle pripojenie k sieťam 4G/LTE.

Najpredávanejší je iPhone 6, 6 Plus sa vo svojej kategórii tiež teší veľkému záujmu. Zdroj: NDTV

Najpredávanejším smartfónom v sledovanom období bol však s prehľadom iPhone 6, ktorý predstavoval 33 % všetkých predaných smartfónov. Spomedzi iPhonov bol druhým napredávanejším modelom 5s (26 %), tretím 5c (18 %) a štvrým 6 Plus (10 %). Až 85 % z tých, ktorí si kúpili iPhone 6 alebo 6 Plus, mali predtým iPhone, z Androidu prešlo 9 % opýtaných. Medzi smartfónmi s Androidom bol najpredávanejším model Samsung Galaxy S5 (22 %), na druhom mieste skončila staršia generácia S4 (12 %).

iPhone 6 a 6 Plus sú v predaji od septembra, takže neboli dostupné celé sledované obdobie. Od spustenia predaja ich pritom sprevádza problém s nedostatočnými skladovými zásobami.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

iOS 18 bude zrejme podporovať tieto zariadenia

Tak ako každý rok, aj v 2024 nás čaká nová verzia operačného systému iOS. A ako tomu už býva, s rastúcimi nárokmi sa čas od času stane, že Apple ukončí podporu niektorých starších zariadení.
pokračovanie článku

Tajomstvo úspechu slúchadiel AirPods

Keď Apple v roku 2016 predstavil prvé bezdrôtové slúchadlá AirPods, odprezentoval ich s veľkou skromnosťou a venoval im len 5 minút času na pódiu. Bolo to veľmi neobvyklé, pretože nové produkty boli zvyčajne sprevádzané veľkolepými prezentáciami a masívnou mediálnou kampaňou. Aj napriek tejto skromnosti sa malé biele slúchadlá stali fenoménom a jednými z najpredávanejších v histórii. Aké je ich tajomstvo úspechu?