Produkty Apple vidíme vo filmoch aj naďalej najčastejšie, konkurencia silnie

V rámci každoročného odovzdávania cien Brandcameo Product Placement Awards za umiestňovanie produktov vo filmoch obsadil Apple prvé miesto. Jablkové logo ste mali možnosť vidieť až v 30 % filmov premietaných v amerických kinách. Na druhom mieste sa s malými rozdielmi umiestnilo hneď niekoľko značiek – Nike, Chevrolet a Ford, tie ste mohli vidieť v 24 % filmov. S najmenej 15 % skončili značky ako Sony, Dell, Land Rover a Glock.

Toy Story 3 Apple Cinema Display

Scéna z úspešného animovaného filmu Toy Story 3

Nejde pritom o žiadnu novinku, tento trend je dlhodobý. Apple produkty sa umiestňujú v približne tretine všetkých úspešných filmov premietaných v kinách, aj keď berieme do úvahy súhrnné dáta od roku 2001 do 2010. V tomto období bol úspešnejší len Ford, naopak Coca-Cola skončila s relatívne veľkým odstupom na treťom mieste.

House MacBook

MacBooky nie sú ničím nezvyčajným ani v seriáloch (House)

Napriek tomu však tlak konkurencie na umiestňovanie produktov, najmä počítačov, tabletov a telefónov, značne rastie. Je síce fakt, že sa Apple s 30 % umiestnil tento rok na prvom mieste, avšak v roku 2009 na ňom bol so 44 % a v roku 2008 dokonca s 50 %. Výrazná je napríklad snaha Sony umiestňovať do všetkých svojich filmov počítače VAIO a úplne tak vytlačiť počítače od Apple.

Viac článkov na tému

Partneri

Inzercia