Okná sú tiež všeobecný názov – Apple sa bráni sťažnostiam Microsoftu na ochrannú známku App Store

Ešte začiatkom tohto roku žiadal Microsoft patentový úrad v USA o zamietnutie žiadosti Apple o ochrannú známku na názov „App Store“. Hlavným argumentom proti bolo to, že App Store je jednoducho príliš všeobecný názov na to, aby ho mohol používať len Apple. Aj konkurencia by mala mať právo nazvať obchody s aplikáciami App Store. Samozrejme, pohľad Applu na túto vec je jasný. Do propagácie App Storu investoval obrovské čiastky, a tak právom žiada, aby mohol tieto investície ochrániť a očakávať ich návratnosť. App Store sa jednoducho spája s Apple, konkurenční výrobcovia majú zase svoje chránené názvy obchodov s aplikáciami, ktoré sú známe ich zákazníkom.

Konkurenčné App Story

Konkurenčné „App Story“, teda obchody s aplikáciamiApple sa nevzdáva a útočí späť. Vybral si pritom veľmi dobrý argument. Jedna z najcennejších značiek, ktoré Microsoft vlastní, „Windows“, môžeme taktiež považovať za všeobecný. Microsoft určite nie nie je jediná firma, ktorá predáva „okná“, a napriek tomu chce tento názov chrániť ochrannými známkami.

Generickosť názvov sa totiž nedá posudzovať všeobecne, vždy treba brať do úvahy konkrétny trh. Ak tak urobíme, odrazu majú zmysel ochranné známky nielen na Windows, ale aj App Store. Zákazníci kupujúci počítač si pod značkou Windows zrejme nepredstavia okná v ich dome, taktiež používatelia rozhodujúci sa medzi obchodmi s aplikáciami nebudú považovať App Store za všeobecný názov, ale značku Applu.

K úspešnému App Storu pre mobilné iOS zariadenia (iPhone, iPod touch, iPad) naviac pribudol aj ďalší – Mac App Store, ktorý ponúka aplikácie na Mac. Konečné slovo má však americký patentový úrad, ktorý bude musieť zobrať do úvahy argumenty oboch strán a vo veci rozhodnúť.

Viac článkov na tému

Partneri

Inzercia