Apple sťahuje iAd reklamy z aplikácií pre deti

Vývojár na deti zameranej hry dostupnej v App Store, Mike Zonrek, informoval, že Apple stiahol iAd reklamy z jeho aplikácie. Práve reklamy z platforiem iAd a AdMob sú popri predaji priamo v aplikácii hlavným zdrojom ziskov tejto hry. Po kontaktovaní Applu s otázkou, prečo sa už v jeho aplikácii nezobrazujú žiadne iAd reklamy, získal odpoveď, ktorá ho veľmi nepotešila. Apple totiž pravidelne kontroluje aplikácie tak, aby sa vedel prispôsobiť potrebám inzerentov. Tí si vyberajú svoj cieľový trh, ktorému chcú svoje reklamy zobrazovať. Ako už tušíte, detské publikum nie je cieľom žiadneho inzerenta, a Apple tak jednoducho z detských aplikácií stiahol ich reklamy.

Detské publikum je obzvlášť citlivou témou nielen pre Apple. Vo verejnosti kolujú názory, že reklamy príliš ovplyvňujú deti. Proti tomu stojí názor, že za svoje deti sú zodpovední najmä rodičia, a preto by žiadne negatívne ovplyvňovanie reklamami nemalo prichádzať do úvahy. Proti zrušeniu zobrazovania reklám v aplikáciách určených deťom samozrejme stoja aj ich vývojári, keďže ide o dôležitý zdroj ich príjmov.

Aký máte na reklamy zobrazované v detských aplikáciách vy? Mal by ich vplyv kontrolovať Apple alebo rodičia?

Viac článkov na tému

Partneri

Inzercia