Apple sťahuje iAd reklamy z aplikácií pre deti

Vývojár na deti zameranej hry dostupnej v App Store, Mike Zonrek, informoval, že Apple stiahol iAd reklamy z jeho aplikácie. Práve reklamy z platforiem iAd a AdMob sú popri predaji priamo v aplikácii hlavným zdrojom ziskov tejto hry. Po kontaktovaní Applu s otázkou, prečo sa už v jeho aplikácii nezobrazujú žiadne iAd reklamy, získal odpoveď, ktorá ho veľmi nepotešila. Apple totiž pravidelne kontroluje aplikácie tak, aby sa vedel prispôsobiť potrebám inzerentov. Tí si vyberajú svoj cieľový trh, ktorému chcú svoje reklamy zobrazovať. Ako už tušíte, detské publikum nie je cieľom žiadneho inzerenta, a Apple tak jednoducho z detských aplikácií stiahol ich reklamy.

Detské publikum je obzvlášť citlivou témou nielen pre Apple. Vo verejnosti kolujú názory, že reklamy príliš ovplyvňujú deti. Proti tomu stojí názor, že za svoje deti sú zodpovední najmä rodičia, a preto by žiadne negatívne ovplyvňovanie reklamami nemalo prichádzať do úvahy. Proti zrušeniu zobrazovania reklám v aplikáciách určených deťom samozrejme stoja aj ich vývojári, keďže ide o dôležitý zdroj ich príjmov.

Aký máte na reklamy zobrazované v detských aplikáciách vy? Mal by ich vplyv kontrolovať Apple alebo rodičia?

komentárov
  1. Ja si myslím, že v Apple urobili správne. Reklama je pre dieťa veľmi dobrým lákadlom na pozeranie, stláčanie, čokoľvek, … a vývojári to vedia, inak by to do svojich aplikácií nedávali. Osobne by som niečo také neurobil. Deti sú veľmi ľahko ovplyvniteľné, preto treba vážiť, ako si vychováme generácie, ktoré nás budú živiť na dôchodku.

    0
    0
  2. Podla mna je to zle este z jedneho aspektu, ze deti niekedy tukaju hlava nehlava a potom ich to niekam prehodi a zase sa vracat ku hre je pre mansie deti niekedy obtiazne :))

    0
    0
  3. Suhlasim s Apple. Ak niekto robi aplikaciu pre deti, nenapada ma jediny dovod, ako by mohla byt produktivna inapp reklama. Ked na reklamu dieta klikne, tak to v 99,99% pripadoch bude omylom, lebo reklama zavadzala prstu.

    0
    0
  4. Mne sa to zda pokrytecke. Chapem, ze pre inzerenta nema zmysel platit za zobrazenie reklamy v aplikacii pre deti, ak ponuta nieco, co si deti nekupuju. Apple zaobrazi tu reklamu v aplikaciach pre cielovu skupinu programu aj inzerovaneho produktu a dostane svoje peniaze tak ci tak.

    Ale preco potom Apple umoznuje kupovat predmety v hrach urcenych detom? Napriklad v hre Smurfs’ Village sa daju minut stovky eur za par minut na kosiky bobuli a podobne zbytocnosti, a to Apple nezakazuje, lebo dostane svojich 30%.

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
WWDC 24
pokračovanie článku

Apple ohlásil WWDC 2024!

Ukazuje sa, že úniky spojené s informáciami zo sveta Applu majú niečo do seba. Nedošlo však k ohláseniu nových iPadov, ale tohtoročnej konferencie WWDC '24.